Monday, January 27, 2020

SIAPA JANTAN, SIAPA BETINA?

1. Hari ini saya berpeluang membaca satu mesej dalam grup whatsapp bekas pengadil-pengadil bolasepak Kedah yang meminta saya bermuhasabah diri selepas saya memberi komen terhadap suatu video yang diberikan oleh Pengerusi Lantikan JK Pengadil Bolasepak KFA kepada ahli grup tersebut.
Dan beliau yang mengirim mesej itu meminta saya menjadi "jantan" dengan menghantar mesej begitu secara personal.

2. Saya ingin menyatakan di sini, perkara ini bukan soal jantan atau betina tetapi ia berkaitan dengan harga diri baik diri saya dan diri siapa sahaja. Apa guna dilayan lagi secara personal jika telah berkali-kali dikirim mesej dan meminta beberapa penjelasan orang itu tetap membisu dan tidak menjelaskan sebarang isu? Jadi siapakah jantan dan siapakah betina dalam hal ini? Lalu usahlah menegakkan benang basah dan menunjukkan sikap hanya orang lain bersalah dan kita tidak padahal kita juga melakukan perkara yang sama.

3. Cerita kali ini bermula apabila pihak yang memegang kuasa dalam Jawatankuasa Pengadil KFA telah secara sewenang-wenangnya membuka satu grup pengadil KFA yang baru dengan meninggalkan dan menyisihkan beberapa AJK. Saya adalah salah seorang yang tersisih itu dan ia benar-benar menjadi persoalan mengapa harus berbuat demikian. Adakah ada agenda yang mahu disembunyikan daripada kami yang tersisih itu? Alangkah baiknya grup lama dikekalkan agar kami juga dapat mengetahui pergerakan para pengadil yang melaksanakan tugasan. Tetapi ini tidak dilakukan. Apa matlamatnya?

4. Mulanya itu sahaja yang saya tanya. Jawablah dengan berhemah dan dengan rasa tanggungjawab. Apa yang hendak disembunyikan padahal saya juga adalah AJK Jawatankuasa Pengadil KFA. Bukankah itu satu kerja gila? Saya hanya hendak tahu sebab itu sahaja. kalau diberitahu secara lojik, lantaklah apa yang hendak dibuat. Sekurang-kurangnya jika saya sebagai AJK tahu pergerakan pengadil yang bertugas di mana-mana, ada kesempatan boleh saya berjumpa pengadil-pengadil yang bertugas tersebut.

5. Ada banyak perkara lagi yang diselindungkan dari pengetahuan AJK yang lain. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan tidak dimaklumkan. Butir-butir perbelanjaan tidak diberitahu. Siapa lulus dan siapa tidak lulus dalam ujian kecergasan yang dijalankan pada 21 dan 28 Disember lalu tidak diumumkan kepada AJK. Jadi siapa yang betanggungjawab dalam hal-hal ini?

6. Jika diikutkan, tempoh penggantungan Setiausaha Jawatankuasa Pengadil KFA dan Amaran Keras kepada seorang AJK sudah berakhir apabila 2019 melabuhkan tirai. Sepatutnya apabila sinar 2020 muncul, tugas setiausaha harus dikembalikan kepada setiausaha yang asal. Tapi ini tidak berlaku. Bukannya susah pun, adakan satu mesyuarat tergempar dan serahkan kembali tugasan itu, habis cerita. Tapi kerana sesuatu yang misteri, hal ini tidak berlaku.

Jadi sekarang siapa jantan dan siapa betina?

Adios!

4 comments:

  1. Depa hebat dan kebal.

    ReplyDelete
  2. Depa tu berani berkokok dari jauh. Ponggong penuh tahi.

    ReplyDelete
  3. Did you know there's a 12 word sentence you can tell your man... that will trigger intense emotions of love and impulsive attraction to you deep inside his heart?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, idolize and look after you with all his heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Desire Instinct

    This instinct is so hardwired into a man's mind that it will drive him to try better than ever before to to be the best lover he can be.

    As a matter of fact, triggering this mighty instinct is so mandatory to getting the best possible relationship with your man that as soon as you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will instantly find him open his soul and mind to you in a way he's never expressed before and he will perceive you as the only woman in the galaxy who has ever truly understood him.

    ReplyDelete
  4. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.biz...^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete