Monday, January 13, 2020

JAWATANKUASA PENGADIL KFA: SAMPAI BILA PENGGANTUNGAN SETIAUSAHA AKAN BERTERUSAN?

1. Esok bulan Januari akan memasuki gerbang 14 haribulan, bermakna hukuman gantung tugas terhadap setiausaha Jawatankuasa Pengadil KFA sudah terlajak 13 hari. sepatutnya menurut syarat hukuman tersebut, jika hukuman itu sah dari segi peraturan, ia sudah melebihi 14 hari kerana hukuman tersebut berkuatkuasa hingga 31 Disember 2019 sahaja. apabila memasuki tahun 2020, setiausaha tersebut sudah boleh bertugas macam biasa semula. Semua ini boleh dilakukan jika pihak yang mengambilalih tugas SU tersebut mempunyai nilai tanggungjawab yang sepatutnya.

2. Sepatutnya pada 31 Disember 2019 yang lalu pihak Jawatankuasa ataupun pihak yang berkenaan yang memangku tugas boleh memanggil saudara Hasbullah Ahmad (SU yang digantung tugas) menyambung semula tugasnya pada esoknya. Tetapi hal ini tidak berlaku sehingga hari ini. Masing-masing masih dibuai keseronokan menjalankan tugas SU yang disebut sebagai Setiausaha Sementara, bukan seperti yang sepatutnya Pemangku Setiausaha. Jika hal ini tidak berlaku seperti yang dijangka, bermakna harga diri pihak berkenaan sudah hilang dan tidak juga menghormati peraturan yang mereka sendiri bentangkan.

3. Sudahlah hukuman dijatuhkan tanpa melalui apa-apa mesyuarat jawatankuasa, malah tidak pula melalui apa-apa siasatan kerana tidak ada aduan rasmi dari pihak yang kononnya teraniaya, pihak yang kena tuduh pula tidak diberi peluang membela diri langsung, lantas tugas rtersebut tidak dikembalikan sehingga hari ini. Sudah 13 hari berlalu dan maruah diri hilang begitu sahaja kerana tidak menunaikan janji.

4. Sepatutnya pada 31 Disember 2019 atau 1 januari 2020. AJK dipanggil untuk bermesyuarat dan menyhaksikan serahan tugas kepada setiausaha yang asal. Jawatan Setiausaha Sementara haruslah dihentikan kerana kesilapan istilah. Sepatutnya itu adalah Pemangku Setiausaha bukannya setiausaha sementara. Sampai bila hal ini akan berlarutan?

5. Jadi sekarang semua kerja yang dilakukan oleh setiausha sementara itu adalah tidak sah kerana sudah melepasi tarikh luput. Berhentilah dari kepura-puraan ini dan berbaliklah kepada pelaksanaan yang hakiki.

Sekian. Terimakasih.
ADIOS!

3 comments:

  1. Seronok hukum orang. Dah tamat tempuh tak berani nak bersemuka semula. D.A.Y.U.S. Orang mcm ni layak dok dalam rimba ja. Boss pun makan acum.... Kakkahkahkah...

    ReplyDelete
  2. AJO_QQ poker
    kami dari agen poker terpercaya dan terbaik di tahun ini
    Deposit dan Withdraw hanya 15.000 anda sudah dapat bermain
    di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
    - play aduQ
    - bandar poker
    - play bandarQ
    - capsa sunsun
    - play domino
    - play poker
    - sakong
    -bandar 66
    -perang baccarat (new game )
    Dapatkan Berbagai Bonus Menarik..!!
    PROMO MENARIK
    di sini tempat nya Player Vs Player ( 100% No Robot) Anda Menang berapapun Kami
    Bayar tanpa Maksimal Withdraw dan Tidak ada batas maksimal
    withdraw dalam 1 hari.Bisa bermain di Android dan IOS,Sistem pembagian Kartu
    menggunakan teknologi yang mutakhir dengan sistem Random
    Permanent (acak) |
    Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete