Friday, January 17, 2020

CACING SEMAKIN NAIK KE MATA, KADUK SEMAKIN NAIK JUNJUNG

1. Sesudah beberapa kali kontorversi melanda Jawatankuasa Pengadil KFA pada hujung tahun lalu, dijangkakan semua spekulasi tentang ketidak-harmonian dalam kalangan AJK akan berakhir apabila memasuki tahun 2020. Lagipun mulai 1 Januari 2020, Setiausaha sebenar jawatankuasa ini sudah boleh memulakan tugas semula apabila tempoh penggantungan beliau telah tamat pada 31 Disember 2019.

2. Rupanaya kemelut tersebut tidak juga berakhir sebagaimana yang dijangkakan. Setiausaha Sementara atau lebih tepat lagi Pemangku Setiausaha, Haji Othman Musa yang sepatutnya menyerahkan kembali tugasan setiausaha yang dipangkunya kepada En Hasbullah Ahmad selaku Setiausaha jawatankuasa tersebut tidak berbuat demikian malah masih lagi asyik dengan tugas setiausaha tersebut. Sudahlah penggntungan tugas setiausaha dahulu dilakukan dengan tidak mengikut peraturan, serahan tugas juga tidak dibuat walaupun hukuman sudah tamat. Setiausaha sementara ini haruslah ingat bahawa tugasan yang dibuatnya sekarang adalah tidak sah kerana setiausaha sebenar sudah memasuki zon bebas bertugas.

3. namun begitu, pihak KFA khasnya Pengerusi Jawatankuasa Pengadil KFA tidak peka dan tidak menyedari hakikat ini. Sepatutnya beliau telah bertindak secara proaktif dengan meminta Setiausha Sementara menyerahkan kembali tugas kepada Setiausaha ataupun memanggil satu mesyuarat AJK berbincang dan melakukan proses penyerahan tugas ini. Malangnya pengerusi tidak menyedari perkara ini, lalu setiausaha sementara dan sahabat-sahabatnya masih lagi beraksi dengan melakukan beberapa perkara yang tidak masuk akal dan tidak munasabah.

4. Hari ini saya dikejutkan dengan berita Setiausaha Sementara dan The Gang telah membuka akaun satu grup whatsapp "Ref 2020" dengan meminggirkan beberapa orang AJK Jawatankuasa Pengadil yang sepatutnya patut berada dalam grup tersebut. sekurang-kurangnya para pengadil tahu siapa AJK dan di pihak AJK pula bolehlah mengikuti perkembangan ahli-ahli pengadil yang lain. Entah apa alasan saya dan beberpa AJK yang lain tidak termasuk dalam grup itu. Inilah yang dikatakan cacing semaikin naik ke mata dan kaduk semakin naik junjung. Kumpulan ini yang didalangi SU Sementara dan Pengerusi Perlantikan Pengadil tidak menghormati AJK yang lain termasuk Setiausaha, En. Hasbullah Ahmad. Tujuan sebenar mreka berbuat demikian tidak siapa tahu kerana tidak pernah dibincangkan dalam mana-mana mesyuarat.

5. ini menandakan sesuatu yang tersembunyi kerana ia dirancang begitu rupa supaya saya dan AJK yang dinafikan hak itu tidak dapat mengetahui apa-apa mesej dan juga maklumat yang diperbincangkan padahal kami juga adalah AJK yang dilantik bersama mengangotai Jawtankuasa ini.
Yang pastinya kami tidak akan tahu tentang perlantikan pengadil samada dalam kalangan pengadil yang berdaftar atau tidak dan lulus atau tidak dalam ujian kecergasan baru-baru ini. Biar apapun niat mereka, sebenarnya ada agenda tidak ikhlas dan tidak jujur apabila melindungi dari sebahagian AJK.
Apapun alasan mereka, orang mengandaikan ada sesuatu yang hendak disembunyikan.

6. Hal ini jika dibiarkan berterusan, implikasinya amat besar terhadap Jawatankuasa Pengadil KFA sendiri. Orang akan hilang rasa hormat dan boleh memperlekehkan seluruh AJK kerana dalam kalangan AJK sendiri ada berpuak-puak. Sisi buruk sahaja yang akan dilihat orang sedangkan saya dan AJK yang tidak disenaraikan tidak tahu menahu tentang grup tersebut. Nanti apabila timbul sesuatu pertikaian, orang tidak tahu menahu perkara ini dan yang disebut-sebut adalah Jawatankuasa Pengadil KFA termasuklah kami yang diabaikan ini.

7. Apapun akhirnya yang akan dipersalahkan adalah semua AJK walaupun yang naik junjung adalah dua tiga orang ini sahaja. Mereka inilah, Hj Othman Musa, Dahri, Zaber dan Pengerusi sendiri yang sebenarnya bertanggungjawab.

Sekian, terimakasih!
Adios!

2 comments:

  1. As reported by Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason this country's women get to live 10 years longer and weigh 19 KG lighter than we do.

    (And realistically, it has NOTHING to do with genetics or some secret exercise and EVERYTHING related to "how" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "what"...

    CLICK this link to see if this quick test can help you unlock your real weight loss potential

    ReplyDelete
  2. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.biz...^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete