Sunday, March 8, 2020

KARUT-MARUT POLITIK


1. politik negara hari ini semakin karut. setia hari ada sahaja sensasi tentang suasana politik baik di peringkat kebangsaan ataupun di negeri-negeri. Tidak pernah sunyi dengan persepsi-persepsi yang kurang menyenangkan. Ada saja kritik dan geletek dari pihak-pihak tertentu kepada pihak yang lain. timbul pula isu-isu yang boleh membuatkan kita ketawa kerana politik menjadi bahan yang melucukan pada masa ini.

2. Yang paling melucukan adalah ketika bekas PM, Tun Mahathir kalut mahu mengambil balik jawatan PM yang sekarang ini menjadi milik Tan Sri Muhyiddin Yasin. Kalau dah mahu menjadi PM, buat apa galak letk jawatan hari tu. Itu tanda sudah tidak berminat, sekarang mahu pula bila dah diberi kepada orang lain. Macam main masak-masak pula. Dan dari tindakannya itu negara jadi porak peranda. Bukankah itu sesuatu yang melucukan? Macam orang nyanyuk pula.

3. Yang di Kedah pula cerita lagi melucukan. MB Kedah adalah dari parti yang sama dengan PM. Tapi oleh kerana terikut-ikut 'nyanyuk', tubuh kerajaan pembangkang dengan menggabungkan Bersatu dengan DAP, Amanah dan PKR sedangkan di kerajaan Persekutuan Bersatu tidakpun bersama Amanah, DAP dan PKR. Sesuatu yang pelik. Di negeri lain juga lebih kurang serupa. Di Perak dan Melaka entah apa yang berlaku pula walaupun Johor telah selesai.

4. Sekarang sibuk pula mengadakan jelajah kononnya Jelajah Mandat Rakyat. Mandat yang bagaimana yang sebenarnya? kononnya kerajaan yang ada di persekutuan adalah Kerajaan Pintu Belakang. Pintu belakang di mana? Wakil Rakyat yang itu juga, bukan dipilih yang lain. Sekarang sudah beralih menyokong orang lain. Asal tidak menyokong pihak sendiri dianggap 'pintu belakang'?
Apahal pula wakil raakyat yang lompat parti? Pintu mana pula? Yang lompat parti itu pun ikut jelajah mandat rakyat juga? Pelik. Dia sendiri berpaling tadah, mempertikaikana pula mandat rakyat.

5. Berpada-padalah berpolitik. Jangan makan elaun buta saja tanpa bertugas, asyik jelajah berpolitik sahaja. Khidmat untuk rakyat bagaimana? yang mana lebih penting antara mandat rakyat dengan khidmat untuk rakyat? Berbaliklah kepada fitrah. Jika sudah takdir hilang kuasa, tumpukan khidmat kepada rakyat jelata. Usah kalut berpolitik hingga lupa pada rakyat yang terpinga-pinga.

Sekian dahulu buat masa ini!

2 comments:


  1. Izin promo ya Admin^^

    Bosan gak tau mau ngapain, ayo buruan gabung dengan kami
    minimal deposit dan withdraw nya hanya 15 ribu rupiah ya :D
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa
    - Telkomsel
    - XL axiata
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.AJOKARTU.COMPANY ....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr wb. Saya Sangat berterimah kasih kepada Ustadz Abdul Nandar berkat semua bantuan yg diberikan saya sdh buka usaha dan memiliki beberapa Restoran ternama di Surabaya mengatakan ”Saya dulu seperti orang gila, bahkan hendak bunuh diri, usaha saya ditipu sahabat karib dan membawa lari semua uang saya. Saya pun harus menanggung hutang supplier dari usaha kontraktor yang dibawa lari teman saya. Kesana kemari minta bantuan gak ada yang nolong. Bahkan saya sudah keliling Indonesia untuk mendapatkan atau mencari pinjaman dan dana gaib, tapi untung di ujung keputus asa’an saya bertemu dgn Ustadz Abdul Nandar yang dikenalkan oleh adik ipar saya, akhirnya bliau menawarkan bantuan Dana Gaib tanpa tumbal/resiko diawal ataupun akhir dan dari golongan putih.setelah persyaratanya dilengkapi dan ritual selesai, MENGEJUTKAN !!!, saya mendapatkan dana gaib sebesar 700jt dihadapan saya. ATAU Anda Mau sperti sya silakan anda tlp Ustadz Abdul Nandar Di No 0853-3733-4757 Atau

      Delete