Friday, March 13, 2020

ENTAHLAH LABU.......

1. Ada dua perkara yang menjadi persoalan bila membaca mesej dari seorang AJK Pengadil Bolasepak Kedah bila saya sering mempertikaikan apa yang berlaku dalam pengurusan JK tersebut. Maklumlahgm bila sudah berbulan-bulan tiada perjumpaan atau mesyuarat, asyik jalankan aktiviti  sesuka hati sahaja, saya timbulkan isu ini dalam beberapa grup whatsaap yang berkaitan dengan pengadil bolasepak Kedah. Rupanya apa yang saya timbulkan itu menjadi punca kemarahan beberapa Jawatankuasa yang lain. Lalu mesej ini dikirim kepada saya:

1.1. Yng hang duk kalut sangt pasai apa. Aku rasa bila dok canang bab JK sampai merata grup buat malu saja.

1.2. kita ni bila orang lantik buat kerja duk cari alasan saja dan tiada komitmen. Bila dah tak lantik duk kalut macam-macam.

2. Itulah dua perkara penting yang dapat dirumuskan dari mesej yang panjang yang dihantar kepada saya. mulanya malas nak ulas bab yang begini tetapi bagi puaskan hati mereka yang berkenaan, biarlah diberi sedikit penjelasan agar saya tidak dituduh hipokrit dan hanya pandai menimbulkan isu.

3. Saya bukan sengaja 'canangkan' kepada beberapa grup untuk memalukan Jawatankuasa tetapi tidak ada cara lain untuk kemukakan hal tersebut. Grup Jawatankuasa Pengadil sudah tidak berfungsi malah ada yang sudah keluar grup gara-gara tidak mahu mendengar masalah. Pengerusi tidak memberi 'respon' langsung malah dalam mesej peribadinya pun saya disekat berhubung. Jadi di mana lagi yang dapat saya luahkan hal-hal yang tidak dapat difahami yang menimpa Jawatankuasa ini?

4. Perkara yang kedua tentang komitmen yang disebutkannya itu, saya tertanya-tanya apakah tugas yang diberikan yang saya tidak komited? Sepanjang berada dalam Jawatankuasa tersebut, tiada satu tugas yang diberikan malah segala perancangan tidak diputuskan dalam mesyuarat tetapi diputuskan oleh beberapa individu dalam pertemuan di kedai kopi dan restoran sahaja. Jadi apa jenis komitmen yang dimaksudkan?

5. Sekarang sudah masuk bulan Mac 2020. Kali terakhir bermesyuarat adalah pada bulan Aril 2019 apabila membincangkan tentang insiden Setiausaha JK ditumbuk oleh salah seorang pengadil kerana sesuatu sebab, itupun tiada keputusan apa-apa dibuat kerana tiada saksi untuk memberi penjelasan. Selepas dari itu, hanya beberapa individu menjatuhkan hukuman kepada pengadil tersebut yang diputuskan oleh mereka dalam perbincangan di kedai kopi sahaja. Yang peliknya dalam perbincangan mereka itu, Setiausaha juga turut menerima hukuman digantung tugas hingga Disember 2019.

5. Banyaklah yang boleh dipertikaikan tentang hukuman tersebut tapi tidak guna diulas lagi kerana telah lama berakhir. Cuma yang boleh diperkatakan ialah hukuman tersebut tidak patut dan sehingga sekarang (bulan Mac 2020) tugas tidak diberi semula kepada setiausaha tersebut. inilah yang dikatakan buat kerja ikut suka hati.

6. Jadi orang boleh menilai dan melihat sendiri kepincangan yang berlaku. Bila saya merungut seperti ini adakah saya ini bertindak tidak sepatutnya kepada mereka?

Entahlah Labu!

2 comments:


  1. Izin promo ya Admin^^

    Bosan gak tau mau ngapain, ayo buruan gabung dengan kami
    minimal deposit dan withdraw nya hanya 15 ribu rupiah ya :D
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa
    - Telkomsel
    - XL axiata
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.AJOKARTU.COMPANY ....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr wb. Saya Sangat berterimah kasih kepada Ustadz Abdul Nandar berkat semua bantuan yg diberikan saya sdh buka usaha dan memiliki beberapa Restoran ternama di Surabaya mengatakan ”Saya dulu seperti orang gila, bahkan hendak bunuh diri, usaha saya ditipu sahabat karib dan membawa lari semua uang saya. Saya pun harus menanggung hutang supplier dari usaha kontraktor yang dibawa lari teman saya. Kesana kemari minta bantuan gak ada yang nolong. Bahkan saya sudah keliling Indonesia untuk mendapatkan atau mencari pinjaman dan dana gaib, tapi untung di ujung keputus asa’an saya bertemu dgn Ustadz Abdul Nandar yang dikenalkan oleh adik ipar saya, akhirnya bliau menawarkan bantuan Dana Gaib tanpa tumbal/resiko diawal ataupun akhir dan dari golongan putih.setelah persyaratanya dilengkapi dan ritual selesai, MENGEJUTKAN !!!, saya mendapatkan dana gaib sebesar 700jt dihadapan saya. ATAU Anda Mau sperti sya silakan anda tlp Ustadz Abdul Nandar Di No 0853-3733-4757 Atau

      Delete