Wednesday, September 30, 2009

BILA ORANG KAFIR MEMINTA ORANG ISLAM BERTAUBAT, MAKA BERTAUBATLAH UNTUK MEREKA.

1. Berikut adalah petikan dari akhbar Berita Harian keluaran hari Selasa 30 September 2009 untuk tatapan semua.

Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) Selangor, Teng Chang Khim, mendakwa Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali, berbohong apabila menuduhnya melabel pegawai daerah di negeri ini 'tidak cekap' dan 'tidak layak' memegang jawatan berkenaan.

"………………Tiba-tiba beliau bertukar menjadi pelindung kepada penjawat awam. Saya memberi peluang kepadanya untuk bertaubat. Bertaubatlah," katanya.

"Beliau kini cuba berbohong untuk menutup penipuan pertamanya. Beliau sering tidak konsisten dalam semua kenyataannya," katanya pada sidang media di sini, semalam.

2. Inilah kali kedua kita mendengar pemimpin bukan Islam meminta pemimpin Islam bertaubat. Kali pertama dahulu Karpal Singh meminta DS Anwar Ibrahim dari PKR bertaubat. Dan sekarang Teng Chang Khim pula meminta Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali dari PAS berbuat demikian.

3. Nampaknya pemimpin-pemimpin DAP ini sudah naik taraf sebagai ulama besar di Malaysia sehingga berupaya mengeluarkan saranan demikian. Cuma tidak dinyatakan secara jelas bertaubat kepada siapa.

4. Sebelum ini Ronnie Liu mengeluarkan fatwa mengenai arak, ada yang tidak haram kerana kandungan alkoholnya rendah. Beliau juga membaca ayat-ayat Quran dalam beberapa ceramah kepada orang-orang Islam.

5. Di Pulau Pinang pula pemimpin DAP senang-senang melabel Islam sebagai ekstrim dan pengganas.

6. Tak tahu pula semua tindakan serupa ini dari DAP untuk apa dan untuk siapa. Mungkin ‘si kafir’ ini telah tahu bahawa orang Islam sudah tidak betul dan harus diperbetulkan. Atau mereka sengaja mempermainkan rakan pakatan mereka bahawa anda hanyalah ‘melukut di tepi gantang’ sahaja.

7. Tetapi siapalah kita hendak mempertikaikan semua ini. Dulu kita sendiri yang memilih mereka menjadi pemimpin kita. Kita hanya boleh menggelengkan kepala tanda hairan kerana semua tindakan ini direstui PAS (Parti Islam SeMalaysia) itu sendiri.

No comments:

Post a Comment