Sunday, August 16, 2009

NIK AZIZ YANG SAMA MACAM ORANG LAIN

Dalam beberapa tulisan terdahulu telahpun saya katakana bahawa Nik aziz samalah seperti orang lain. Dia pun manusia juga dan bukan Nabi. Selagi bernama manusia biasa, tidak terlepas dalam dirinya sifat-sifat seperti dengki khianat, dendam kesumat, bercita-cita menjatuhkan orang lain dan macam-macam lagi sifat yang lemah. Jadi tak ada bezanya dengan kita semua.

Apabila beliau menghalalkan penghinaan rakan Cinanya dalam Pakatan Rakyat menghina Islam dan bangsa Melayu, bukanlah sesuatu yang pelik yang perlu dihairankan. Sudah pasti Nik Aziz akan merestui apa sahaja yang DAP katakana asalkan semua itu menjurus kepada UMNO dan kerajaan. Apa sahaja penghinaan terhadap Melayu, Islam dan UMNO sudah pasti mendapat reaksi positif dari beliau.

Itulah sifat yang biasa bagi Tok Guru dari Kelantan ini. Apa sahaja penghinaan dan komen negative terhadap UMNO dan BN, orang pertama yang akan buat kenyataan menyokong adalah Nik Aziz.

Apabila TPM melaungkan Anwar sebagai pengkhianat bangsa, Nik Aziz adalah tokoh pertama selain Anwar yang membidas laungan tersebut sedangkan dunia pun tahu semua kekecohan sejak dahulu lagi dicetuskan oleh siapa.

Alasan bahawa DAP adalah parti bukan Islam membolehkan mereka menghina Islam, merupakan satu alasan yang sangat bodoh yang tidak patut dikeluarkan oleh seorang ulama. Kenyataan begitu hanya layak dituturkan oleh ‘ular dalam semak’ sahaja.

Tapi usah terkejut apabila kenyataan Nik Aziz ini akan diperaku pula oleh tokoh-tokoh lain dalam PAS dan juga PKR. Percayalah, apa sahaja yang dikeluarkan oleh Nik Aziz sejak dahulu lagi mendapat ‘nasi tambah’ pula dari tokoh-tokoh parti itu.

Lihat kembali kenyataan-kenyataan yang terdahulu seperti Tuhan mencarut, Nabi amalkan kroni dan macam-macam lagi. Kita hendak dengar pula pandangan Nik Aziz tentang fatwa Ronie Liu tentang beer yang tidak haram di sisi Islam baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment