Sunday, May 13, 2018

HARAP KFA BERUBAH WAJAH


1. Pilihanraya Umum ke 14 sudahpun berlalu dan semua warga sudah tahu siapa kalah siapa menang. Dan semua orang sudah faham bahawa KFA bakal bertukar tangan. Kali ini presidennya tentulah Datuk seri Mukrij Mahathir menggantikan Dato' seri ahmad Bashah. Dan Setiausaha Kehormat juga pasti bertukar tangan dari Dato' Aminuddin Omar kepada individu lain yang belum dietahui. Apapun tahniah diucapkan kepada bakal peneraju KFA yang baru.

2. Barangkali tiada lagi wajah SU Kehormat yang sentiasa dicucuk hidung oleh PPP, kenalan baiknya sehinggakan semuanya diserahkan kepada budi bicara PPP dalam soal pengadil di Kedah. Dan seringnya beliau 'kena jual' begitu sahaja oleh PPP. Dan sudah tentu tiada lagi kelibat Datuk Othman Aziz yang selama memegang Pengerusi Jawatankuasa Pengadil, sekalipun tidak pernah hadir mesyuarat. Tentunya dia langsung tidak tahu apa yang berlaku dalam jawatankuasa yang dipengerusikannya itu.

3. Semoga KFA distruktur semula dari atas hingga ke bawah biar masing-masing tahu langit tinggi atau rendah. Biar masing-masing sedar bahawa langit tidak selalu cerah. Selama ini tidak ada siapa tahu ada pihak yang sentiasa buat kerenah. Jika dibuat laporan pun, semuanya dikatakan menyebar fitnah.

4. Sudah sekian kali ditulis surat rasmi kepada pihak bertangungjawab tetapi sekalipun tiada jawapan yang diberikan. Semua aduan ibarat mencurah air ke daun keladi. Penat sahaja. Habis duit sahaja berbelanja di pejabat pos. Haram satu surat pun tidak berbalas biarpun ianya adalah surat rasmi bukannya surat layang. Begitulah KFA bermain wayang.

5. Semuanya angkara PPP yang beranggapan Jawatankuasa Pengadil KFA dan semua pengadil bolasepak di Kedah ini miliknya sendiri. Harap-harap kali ini tidak berlaku lagi. sama-samalah kita tengok nanti. Mana tahu barangkali masih serupa juga dan tidak berubah. Ataupun KFA akan berubah wajah.

Adios!

No comments: