Thursday, April 16, 2009

STRATEGI ANWAR MENAMPAKKAN HASIL

Beberapa hari lepas saya telah menulis tentang perkara ini. Saya sudah menjangkakan Sdr. Mohammad Fairus Khairuddin akan meletakkan jawatan sebagai ADUN Penanti. Tepat sekali! Hari ini beliau secara rasmi melepaskan kerusi tersebut yang memungkinkan satu lagi Pilihanraya Kecil diadakan dalam sedikit hari lagi.

Inilah strategi Anwar. Beliau mahu menghadapi PRK secara satu lepas satu. Dengan cara ini, selain strategi berkempen, orang akan sentiasa mengingati Anwar. Orang tidak sempat melupakan siapa Anwar. Dan Anwar serta PKR terus populer. Anwar mahu 'gelombang' sokongan kepadanya tidak dilupai rakyat sesudah memenangi PRK satu lepas satu.

Dan dengan PRK demi PRK, kerajaan tidak sempat berbuat apa-apa kemajuan kepada negara ini, asyik melayan pilihanraya sahaja sepanjang tahun. Itulah stratregi Anwar, supaya rakyat melihat tiada pembangunan dibuat oleh kerajaan.

Selepas ini, PERCAYALAH! Selepas ini Bukit Lanjan pula pasti ada Pilihanraya Kecil apabila Elizabeth Wong diarah meletakkan jawatan. Sekarang beliau masih lagi ADUN Bukit Lanjan, tidak jadi meletak jawatan buat masa ini selepas bercuti panjang sebab Anwar mahu menghadapi satu PRK sahaja pada satu-satu masa.

Lama selepas ini sudah pasti Elizabeth Wong terpaksa melepaskan kerusi Bukit Lanjan apabila Anwar mahukannya berbuat demikian. Itulah stratregi Anwar.

Maka, bersedialah!

No comments:

Post a Comment