Wednesday, August 13, 2014

MENGATUK DULANG PAKU SERPIH

Kerajaan Negeri Selangor sudah tidak menentu jadinya. Bukan salah sesiapa kalau TS Khalid Ibrahim berkeras juga tidak mahu mengosongkan kerusi Menteri Besar. TS Khalid tidak patut dipersalahkan. Lihatlah semula sejarah. Toleh ke belakang sekejap.

Beberapa bulan lepas perkara yang sama berlaku di Terengganu. Menteri Besar DS Ahmad Said hendak digantikan. Lihatlah apa yang jadi. Riuh satu negara kutukan demi kutukan terhadap kerajaan BN. Apa yang pembangkang tak kata. Apa yang pembangkang tidak bertohmah sehingga PM terpaksa mengambil tindakan saman terhadap beberapa pihak.

Ketika itu orang tidak ingat bahawa setahun sebelum itu telah ada perjanjian Ahmad Said dengan DS Najib tentang kedudukannya. Pihak pembangkang langsung tidak peduli, selain melemparkan berbagai tuduhan dan kecaman.

Sekarang perkara yang sama berbalik kepada mereka. Sekejap sahaja Tuhan membayar harga keceluparan mereka dengan isu penggantian Menteri Besar Selangor. TS Khalid mahu digantikan dengan Datin Seri Wan Azizah, isteri Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim.

Apa pembangkang nak kata sekarang? Kesnya sama sahaja malah keadaan di Selangor lebih memalukan. Najib tak buang Ahmad Said untuk digantikan dengan Rosmah tetapi Anwar mahu Khalid berundur untuk isterinya Wan Azizah. Bukankah pelik walaupun Wan Azizah presiden PKR?

Mengatuk dulang paku serpih, itulah bidalan yang paling sesuai untuk golongan ini.

Orang bodoh sahaja yang melihat sebagai perkara biasa tapi orang yang kurang bodoh akan tertawa 'keras perut' memikirkan putar belit ini. 

Sekarang kita dihidangkan cerita amat melucukan. paling lucu di abad ini. sama-samalah kita lihat kesudahannya!

No comments:

Post a Comment