Wednesday, May 8, 2013

NASIB SEBUAH PARTI ISLAM DI MALAYSIA

Apa nak dikatakan lagi, PRU13 sudahpun melabuhkan tirainya dan tirainya masih dipertikaikan sebagai sesuatu yang tidak adil pula. Ada yang katan berlaku 'perkara yang tidak betul' yang menentukan keputusan. Hendak demokrasi, sudah diberi demokrasi. Hendak apa lagi?

Yang nyata, paling teraniaya adalah parti yang kononnya berteraskan Islam. Beria-ia membantu rakan dalam pakatan sehingga sanggup mengkafirkan sesama Islam dan sanggup pula menerima bantuan syaitan, akhirnya dia sendiri yang mengalami kerugian. Bertanding banyak kerusi tetapi memenangi jumlah yang paling rendah berbanding rakan pakatan yang lain.


sebenarnya PAS, sejak bermula bahang pilihanraya sudah tidak dikehendaki DAP dan PKR dengan harapan jika PAS keluar menginggalkan pakatan pembangkang, jumlah kerusi PAS itu boleh diagihkan sesama mereka untuk menentang BN. Tetapi PAS tidak tahu bahasa dan bermuka tak malu, terus kekal di situ kerana mereka sedar kalau mereka berjuang sendirian,satu kerusi pun belum tentu dapat. 


DAP dan PKR membangkitkan isu kalimah Allah dengan harapan parti Islam ini menentang dan terus keluar apabila dua rakannya bertegas juga membenarkan agama lain menggunakan kalimah tersebut untuk merujuk kepada Tuhan mereka. Mereka mahu menggunakan kalimah itu dalam kitab Bible Bahasa Melayu sedangkan terjemahan Bible ke dalam Bahasa Melayu sendiri ternyata satu agenda jahat kristian kerana ianya untuk siapa? Kaum Cina tak akan membacanya. Buku teks dalam Bahasa Melayu pun mereka tidak berminat. Akhbar Bahasa Melayu juga mereka tidak mahu inikan kitab agama mereka.


Ternyata isu ini sengaja ditimbulkan dengan harapan PAS bertindak keluar Pakatan Rakyat. Hendak disingkir terus tidak masuk akal kerana tiada isu dan pertelagahan. Tapi PASa tetap 'hemoi' dan muka tak malu, kekal dalam pakatan tersebut dalam keadaan serba salah. Dan natijahnya ditunjukan dalam PRU13. Hanya mendapat 20 kerusi dari berapaa lebih 75 kerusi yang ditandingi.


Rasanya nasib parti Islam ini terumbang ambing. Siapa akan dengar kata mereka kalau setakat 20 kerusi? DAP yang angkuh memenangi 38 kerusi itu nak dengan cakap PAS? Jauh panggang dari api. PKR? Ini tidak lain perjuangananya, hanya untuk merampas kerusi PM sahaja. Lain tak ada.


Ini bermakna, INI KALILAH tak boleh pakai. Tukar kepada LAIN KALILAH atau BOLEH BELAH!


1 comment: