Saturday, June 18, 2011

DI MALAM TERAKHIR


Di malam terakhir ini
terasa melonjak hati
akan bersamamu hingga ke pagi
seperti mula kita bertemu dahulu
dan bangun segar di hening pagi
ceria wajahku menceritakan segalanya.

Di malam terakhir ini
hanya impian melangkaui tubuhku
engkau tinggalkan aku sendirian
di kamar duka ini seperti seringnya
dan aku tergapai bangun di dinihari
mengusap tubuhku sendiri kedinginan.

Di malam terakhir ini
aku hanya sempat
memeluk kedinginan pagi seorang diri
bersama kicau burung menyapaku
dan engkau membelakangiku
sepanjang malam dengan berbagai cerita
mengelak diri menghalang aku mendekatimu.

Di malam terakhir ini
aku ucap terimakasih 
dapat juga mencium belakangmu
kerana itu sahaja yang engkau berikan kepadaku
atau itu sahaja yang layak untukku.

Jun 2011

No comments:

Post a Comment