Thursday, September 8, 2016

KUSANGKA BOM, RUPANYA BELON YANG MELETUP.

Sesudah beberapa bulan meledakkan bom kepada FAM, akhirnya terbukti hanya buat gempar sahaja. ketika semua peminat bolasepak menanti apakah tempelak dan tuduhan ketirisan dan rasuah oleh TMJ bakal menjahanamkan perjalanan FAM buat seketika, akhirnya terbukti semuanya hanyalah gendang kosong yang bunyi sahaja kuat tetapi tetapi tiada isi. Gempar sahaja lebih. Buat malu sahaja.

Rasanya jika orang lain yang buat gempar begini, tentu lain jadinya. Mungkin orang itu sudah tidak dapat berjalan ke mana-mana. Tetapi bila yang membuat tohmahan ini seorang yang tinggi kedudukannya, siapa boleh berkata apa? Benarlah seperti yang dikatakannya awal dulu, beliau akan menjahanamkan bolasepak Malaysia. Mungkin itu satu cara dan langkah ke arah itu. Melancarkan fitnah dan kritikan tanpa bukti sahih adalah perbuatan tidak sepatutnya, apatah lagi datangnya dari seorang yang berkedudukan tinggi.

Tetapi apa nak buat, semuanya telah berlaku. Porak peranda seluruh negara sehingga mengganngu siasatan SPRM kepada kes-kes yang lain kerana terpaksa menumpukan siasatan kepada satu perkara yang tidak ada kes. Sesudah puas masa terbuang akhirnya SPRM mendapati tiada rasuah seperti yang didakwa.

Kita fikir tentulah bukan senang menuduh orang, tetapi mudah pula dilakukan. senang-senang membuat dakwaan kononnya ada bukti. sekarang di mana bukti itu? Eloklah seperti pendapat beberapa orang bahawa orang istana dan berkedudukan tinggi usah mencampuri dan memegang apa-apa jawatan dalam persatuan sukan dan lain-lain. Ganggu sahaja.

Baik duduk di istana jaga rakyat dan kena sedar bahawa bukan bolasepak sahaja rakyatnya. Kalau tidak inilah jadinya. Disangka bom rupanya belon yang meletup!


No comments:

Post a Comment