Monday, June 15, 2015

KALAULAH AKU BEBAS BERCAKAP..........

1. Sebelum berangkat pagi esok, bergunung harapan biar tiada siapa dilanda musibah atau terkena sumpah. Katalah apapun, ketika di depan Kaabah nanti berkoyan doaku untuk kesejahteraan insan beriman dan bergunung juga doaku untuk curahan hidayah dari Mahakuasa untuk semua insan di negara bertuah ini.

2. Andaianya aku berpeluang berkata-kata dan berbicara, semestinya aku gunakan untuk menyatakan beberapa perkara. Bukan untuk menghina, jauh sekali mengumpat cela tetapi untuk kebaikan semata. Biarlah aku puas berbicara tentang bebarapa perkara yang baru dan lama.

3. Jika berpeluang berkata-kata dengan Perdana Menteri, akan aku anjurkan kepada beliau, pujuklah Rosmah memakai tudung kerana itu adalah wajib walaupun mungkin katamu perkara itu hak individu. kamu sebagai suami wajib mempastikan isterimu menutup aurat sepanjang masa di khalayak. Usah pertikaikan apa-apa lagi. Dan itulah caranya boleh meredakan segala bentuk umpat keji dan fitnah serta nista yang dilemparkan kepadamu suami isteri selama ini.

4. Jika berkesempatan dan tidak menjadi hal kepada Tun Mahathir, aku akan memberi nasihat kepadanya supaya beretika pada waktu meluahkan pendapat dan kritikan. Anda pernah duduk di jawatan itu dan anda pernah merasai pahit getrir dan susah payahnya mengendalikan sebuah kapal di tengah gelora. Dan berfikirlah sebagaimana orang tua berfikir, bertindaklah sepertimana orang bersara bertindak. Kurang bijak jika kita fikir semua orang tidak betul dan kita saja yang betul.

5. Tetapi siapalah aku yang hendak mengajar dua pemimpin besar ini. Lalu aku bawa ke mimpi sahaja untuk hari ini.

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI