Monday, September 28, 2009

MANUSIA TERHEBAT ABAD INI

Alangkah hebatnya manusia ini. Sebaik-baik kejadian adalah manusia dan sebaik-baik manusia adalah orang ini yang diberi nama Nik Abdul Aziz Nik Mat dan diberi penghormatan dengan panggilan Tuan Guru. Di gelar pula Ulama Besar.

Apa saja kata beliau akan menjadi penangkis segala kata orang lain. Boleh jadi kerana bisanya sebagai Tuan Guru dan ulama atau bisanya sebagai Menteri Besar negeri Serambi Mekah atau kerana sebab yang lain?

Cadangan Tuan Guru Haji Hadi Awang mengenai gagasan Kerajaan Perpaduan disanggah begitu sahaja oleh orang yang hebat ini. Dan semua pengikut parti Islam itu akur tanpa pertikaian lagi. Beliau juga menutup terus pintu rundingan apatah lagi kerjasama dengan UMNO (orang-orang Melayu juga tu). Tapi di waktu yang sama mahu pula kerjasama dengan kafir-kafir yang ada dalam DAP dan PKR yang terang-terang menolak Islam tanpa rundingan, diteruskan juga.

Orang lain semua tidak betul. Ulama yang bukan dari PAS tidak betul. Orang macam Anwar lebih betul dari Haji Harusani, Mufti negeri Perak . Karpal Singh (Singh Is King) lebih betul dari Sultan dan Raja Muda Perak. (Menurut Badrul Amin, Haji harusani adalah Mufti Negeri Pasir Berdengung dan Sultan Azlan pula adalah Raja Negeri pasair Berdengung. Lantang sungguh si Badrul Amin ini hasil dari asuhan PAS).

Itulah Nik Aziz, manusia terhebat di abad ini.

Sebelum ini syurga dan neraka milik siapa, beliau yang tentukan dan tahu. Penyokong UMNO sudah pasti tidak dapat masuk syurga. Pengikut Nik Aziz sahaja yang akan masuk syurga.

Sekarang pula beliau tahu sembahyang siapa yang Tuhan terima dan sembahyang siapa yang Tuhan tolak. Kasihan Ibrahim Ali. Sembahyang tidak tinggal, tapi Tuhan tidak terima. Hebat sungguh manusia ini. Ulama besarlah katakan.

Tapi kepada saudara Ibrahim Ali, teruskanlah sembahyang. Jangan putus asa walaupun 'Ulama Besar' dari parti cap 'PANADOL' itu sudah tahu Tuhan tidak terima.

No comments: