Wednesday, April 15, 2009

SEMUANYA KERANA WANG

Hari ini Ustaz Hashim Jasin, Ahli Dewan Undangan Negeri Sanglang, Perlis mendedahkan bahawa beliau belum dibayar elaun sebagai wakil rakyat yang dimenanginya selepas mahkamah memutuskannya demikian pada 16 September 2008 lalu. Menurutnya tanpa elaun tersebut sulitlah beliau hendak menjalankan tugas untuk menyalurkananya kepada yang memerlukan.

Betul jugalah. Tanpa wang tentulah susah menjalankan tugas.

Yang jelas di sini semuanya adalah kerana wang juga. Yang kita berperang dan fitnah memfitnah ini adalah semata-mata kerana wang. Sama ada dari Pas atau dari BN, semuanya kerana wang. Tidak ada kerja sukarela. Tidak ada kerja percuma.

Selama ini berjuang dalam parti untuk apa? Setiap hari menghasut rakyat untuk apa? Tak lain supaya rakyat membenci satu pihak dan memilih satu pihak. Semuanya kerana untuk mendapat wang. Wang untuk meneruskan hidup. Tidak ada ‘berkerja untuk rakyat’. Itu semua bohong. Konsep yang dipakai adalah ‘kerja untuk wang’.

Manusia sanggup berbuat apa saja kerana wang. Hingga ke peringkat membunuh, semata-mata untuk mendapatkan wang. Tidak hairanlah kalau setakat memfitnah orang tertentu.

Semuanya kerana wang.

No comments: